PursserTransmitter

PursserTransmitter

PursserTransmitter

PursserTransmitter

۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

PursserTransmitter

تجهیزات اندازه گیری فشار

Pressure Transmitter

 

یکی از متغییر های مهم در صنعت که اندازه گیری آن اهمیت دارد فشار  ترانسمیتر فشار  Pursser Transmitter| می باشد. و به صورت نیرو بر واحد سطح یا نیروی عمودی وارد شده بر یکای مساحت یک سطح تعریف می شود. انواع واحدهای اندازه گیری فشار ترانسمیتر فشار |Pursser Transmitter نیز پاسکال ، اتمسفر ، بار ، psi و ... می باشد.


میزان متغییر فشار (Pursser) هم در ایمنی و هم در کیفیت محصول نهایی اهمیت دارد. یکی از پرکاربرد ترین تجهیزات ابزار دقیق گیج های فشار (Pursser gauge) هستند که تقریبا در تمامی کارخانه ها و صنایع مشاهده می شوند. علاوه براین از متغییر فشار (Pursser) به طور غیر مستقیم برای اندازه گیری پارامترهای دیگر مانند: دما (Tempreture)، فلو (Flow) و سطح (Level) نیز استفاده می شود.

گیج های اندازه گیری دما به صورت ریموت دارای محفظه (Bulb) می باشد که تغییرات دما باعث تغییر فشار (Pursser) در آن شده و با استفاده از این ویژگی میزان دما مشخص می شود. در اندازه گیری فلو به روش اختلاف فشار (Differential Pursser) نیز با استفاده از یک مانع مانند اریفیس ، ونتوری ، فلو نازل و ... ، اختلاف فشار (Differential Pursser) ایجاد شده و با اندازه گیری آن فلو محاسبه می شود

به منظور اندازه گیری سطح نیز با استفاده از اندازه گیری فشار (ترانسمیتر فشار - pressure measurement) هیدرواستاتیک و رابطه آن با ارتفاع میزان سطح مشخص می شود.

برای اندازه گیری فشار ترانسمیتر فشار Pursser Transmitter |به صورت محلی انواع گیج های فشار (Pursser gauge) و برای کابردهای ایمنی از انواع سویچ های فشار (Pursser Switch)استفاده می شود همچنین ترانسمیترهای فشار (Pursser Transmitter) نیز برای اندازه گیری فشار ترانسمیتر فشار Pursser Transmitter | در بازه مشخص ارسال آن به سیستم کنترل مورد استفاده قرار می گیرند.

مساله مهم دیگر در اندازه گیری فشار ترانسمیتر فشاذ Pursser Transmitter  تجهیزات جانبی مورد استفاده می باشد که به منظور اندازه گیری صحیح و حفظ تجهیزات اندازه گیری در مقابل شرایط فرآیندی باید انتخاب و مورد استفاده قرار گیرند.

 


  • مرتضی سفیدی